News

Slide 1
Arbeid

Een goede en betrouwbare werkgever

Slide 2
Energie

Van energieverbruiker tot energieproducent

Slide 3
Imago

Werken in de tuinbouw loont

Slide 3
Markt & Ketens

Ketensamenwerking informatie, logistiek en markt

Slide 3
Plantgezondheid

Duurzame landbouw door goede plantgezondheid

Slide 3
Voeding & Gezondheid

Volledig beheersen van voedsel- en veiligheidsrisico's

Slide 3
Water & Klimaat

Water en Klimaatsverandering positief gebruiken voor land- en tuinbouw

previous arrow
next arrow

Nieuwsoverzicht

Nieuws 21 – 30 van 431

Persbericht: Toekomstagenda bakent werkterrein PT af

Het werkterrein van het Productschap Tuinbouw (PT) richt zich de komende jaren op acht thema’s. Het PT pakt alleen activiteiten op, die ondernemers niet zelf kunnen doen of door hun eigen (branche)organisaties kunnen laten uitvoeren. Die afbakening is de grote meerwaarde van de toekomstagenda, die het PT-bestuur vaststelde vandaag. “Dit geeft scherpte aan onze activiteiten”, stelt PT-voorzitter Tjibbe Joustra.

De thema’s zijn deels bekend en deels nieuw. In alle gevallen is de invulling gericht op de toekomst, meent Joustra.

Meer lezen

EU subsidie voor groenten en fruitpromotie

De Europese Commissie heeft in totaal € 5,1 miljoen ondersteuning toegekend aan drie promotiecampagnes waarvoor GroentenFruit Bureau eind vorig jaar in opdracht van de Nederlandse groente- en fruitsector een aanvraag heeft ingediend. De drie campagnes betreffen de generieke 2×2 campagne, de internationale campagne voor verwerkte groenten en de internationale campagne voor champignons.

De campagnes hebben allen een looptijd van 3 jaar (medio 2010- medio 2013).

Meer lezen

Een Handelsmissie gewijd aan Maatschappelijk Verantwoorde Voedselverwerking

Datum: 14 t/m 20 november, 2010. Te bezoeken landen: Costa Rica en Panama
De voedselverwerkende industrie (groenten, fruit, zuivel, enz.) is de meest veelbelovende sector in Centraal-Amerika! Dit concludeert de Business School INCAE in Costa Rica in de studie “Innovatieve oplossingen voor de voedselindustrie”. In deze industrie worden producten gecreëerd, die voldoen aan de vraag van de Europese en Amerikaanse markten.

Tegen deze achtergrond organiseert DLV Plant Agro Consultants Latin-America een Handelsmissie.

Meer lezen

Internationale Handelspolitieke Ontwikkelingen 2010 nr 06 – 06-07-2010

Hieronder vindt u de belangrijkste punten uit de nieuwsbrief Internationale Handelspolitieke Ontwikkelingen 2010 nummer 6.

  • Van juli tot en met december 2010 is België voorzitter van de Raad.Meer lezen

Persbericht: Opnieuw forse daling areaal contractteelt met groenten

Het areaal contractteelt met groenten in Nederland daalt voor het tweede jaar op rij fors. Het areaal peulvruchten op contract neemt met circa een vijfde af. Doperwten en sperziebonen blijven de voornaamste producten. Samen zijn ze goed voor 54 procent van het contractareaal, dat in totaal bijna 15.900 hectare bedraagt.

Dit blijkt uit voorlopige cijfers van het Productschap Tuinbouw, op basis van de jaarlijkse enquête onder bedrijven die groenten voor industriële verwerking op contract laten telen.

Meer lezen

Internetaankopen bloemen nemen toe

Het percentage consumenten dat bloemen koopt via internet neemt toe. In Nederland is sprake van een stijging in de afgelopen drie jaar van 8% naar 11%. In het Verenigd Koninkrijk nam het percentage zelfs toe van 5% naar maar liefst 26%. In Duitsland en Frankrijk is het kopen van bloemen via internet in opkomst. Circa 14% van de Duitse en 17% van de Franse consumenten geeft aan de afgelopen 12 maanden wel eens bloemen via internet te hebben gekocht.

Meer lezen

Supermarktacties verse groenten en fruit in week 27 2010

In week 27 zijn er 6 supermarktformules die bloemkool voordelig in de schappen hebben liggen. Daarnaast zijn er diverse aanbiedingen met ijsbergsla, komkommer en broccoli.

Bij vers fruit zijn er 5 formules die aanbiedingen hebben met diverse soorten meloen. Daarnaast liggen kersen, nectarines en perziken voordelig in de schappen.

Het Productschap Tuinbouw brengt wekelijks de landelijke prijsaanbiedingen van verse groenten en fruit per supermarktformule in Nederland in kaart. Het betreft acties die op de websites van de formules worden vermeld.

Meer lezen

Fred van Heyningen nieuw bestuurslid van GroentenFruit Bureau

Fred van Heyningen, directievoorzitter van Rabobank Westland is per 16 juni 2010 toegetreden als bestuurslid van GroentenFruit Bureau. Hij is door de bestaande bestuursleden gevraagd toe te treden tot het bestuur vanwege zijn sterke betrokkenheid in de groente- en fruitsector en zijn streven naar meer toegevoegde waarde in de keten. GroentenFruit Bureau is het marketing- en communicatiebureau voor en namens de Nederlandse groente- en fruitsector.

Het bestuur van GroentenFruit Bureau en Jack Stroeken (directeur GroentenFruit Bureau) zijn blij met de komst van Fred van Heyningen.

Meer lezen

Week 26: Marktbeeld paprika, aubergine en witlof

Supermarkten paprika hogere omzet
Nederlandse supermarkten (excl. Aldi/Lidl/Koopconsult) hebben tot en met week 20 voor bijna € 33 miljoen aan paprika’s omgezet. Dit was 15 procent meer dan in het voorgaande jaar. De meeste omzet (38%) kwam op naam van rode paprika, gevolgd door mixpaprika (36%). Vooral de verkoopomzet van paprika bij Albert Heijn steeg in 2010. AH is goed voor een aandeel van 47 procent.

Meer lezen

Oproep aan overheid op om duurzaamheid tot speerpunt van beleid te maken

CEO’s van Ahold, Unilever en WNF presenteren gezamenlijk actieplan van 70 bedrijven en NGO’s
Dinsdag 29 juni presenteerden de CEO’s van Ahold Nederland (Dick Boer) en Unilever Benelux (Peter ter Kulve) en de directeur van het Wereld Natuur Fonds (Johan van de Gronden) het Actieplan Duurzame Handel 2011-2015. Het door ruim 60 bedrijven en 8 maatschappelijke organisaties ondertekende plan stelt dat verduurzaming primair een taak van het bedrijfsleven is.

Dick Boer: ‘Maar bedrijven kunnen dat niet alleen.

Meer lezen

vorige 1|2|3|4|5|6|7|8|9|volgende